Nya stolar...

Jag gillar ju som bekant de gamla franska Tolix-stolarna:



Har hittat dessa som jag är spekulant på:



Så gillar jag de här stolarna i ek och rotting:


Hittade ingen bra bild, men sitsen är av rotting, jättefin.
Nu har jag ju inte riktigt fått ok av Jocke än, men han ska nog ge med sig... ;)

Igår budade vi på den här gamla kökssoffan:



Men vi förlorade :(
Hade varit fint med Tolix stolarna!
Vi har haft våra befintliga köksstolar sedan början av 2000-talet, så det känns som att en uppfräschning ligger i tiden...
Vi ska äntligen kakla om i köket! Det värkar ju inte som att det blir något hus i Enskede, så då är det väl bara att gilla läget och göra så bra man kan, med det man har!
Och jag ska inte klaga, vi trivs jättebra, (förutom vissa störande byggnationer utanför) men tjejerna vill nog inte dela rum hur många år som helst...


Hemma hos oss.

Vi har kommit in i någon slags "boa-fas", en sån man går in i , när man är i slutskedet av sin graviditet. Man fixar, trixar, bakar, lagar mat och bara myser.
Det är jättekul, men man skulle ju vilja handla allt man vill ha också, och det går tyvärr inte riktigt ihop sig.
Men jag ser det lite som en match att få ihop det som man vill, fast med ett billigare alternativ!
Jag kollar blocket, auktionsverk, tradera, utförsäljningar och second hand.
Och plötsligt händer det!


Inspiration!

Skam den som ger sig.

Nu är det sovdags för mig!

Kram på er.
1 Sofia:

skriven

Hej! Vilken fin blogg du har! Jag tänkte bara fråga dig vart du fick tag i de där tolixstolarna?



Mvh Sofia

Kommentera här: