Nämen, hej!



Det var ett tag sen sist!

• Vi har hunnit med en vända till med magsjuka :(

♥ Jag har blivit firad av mina fina nea-tjejer.



Fick den fina gula klockan (så nu har jag 2), de fina örhängena jag har på bilden och en liten plånbok!

♥ Bea-Li och jag har varit på teater.



Vi såg Allrakäraste syster av Astrid Lindgren. Den var bra. Bea-Li gillade den.

Hmm, har vi gjort nå't mer?
Nej, bara det gamla vanliga.

Fick en snabbvisit av farmor och farfar som kom hem från Thailand i måndags. Där skulle jag gärna vara nu!
Är så förbaskat trött på vintern. Eller rättare sagt på vinterkläderna som ska på och av barnen 4 ggr per barn per dag. Längtar såå till våren!
Åhh, vad skönt det ska bli att bara slänga på sig och tjejerna ett par skor och en jacka och knata iväg!
(Jag vet att jag förskönar det lite, men det måste jag för att orka mig igenom resten av alla dessa fighter om overaller hit och mössor dit och vantar till vänster och halsdukar till höger, puh...)

Snacka om att livskvalitén försämras på vinterhalvåret.
Många drar sig för att hitta på saker, sitter hellre hemma i soffan och myser. Dagarna är mörka och man blir allmänt tröttare.
Nej, jag önskar allt att vi hade några fler månader med ljus och ett behagligare klimat.
Så, nu har jag fått "vädra" (!) lite.
Skönt.


På vintern passar jag på att drömma mig bort och inspireras av så mycket vackert omkring mig som möjligt. Och glada, varma människor. Det gör att man orkar :)

Så har jag en liiiten morot att se fram emot också...

Vi hörs snart!
CIAO!

Kommentera här: