Krispigt, kallt ute...

... men varmt i hjärtat :)
Vi hade en magisk dag i Hagaparken i lördags.
Varm choklad, smörgås och glada tjejer som aldrig ville sluta pulsa i snön som låg på isen!











Lördagen började inte lika bra som den slutade. Bea-Li väckte mig med ett rop om att hon kräkts i sängen. Stackaren.
Men det kom bara en kräka, sen var det bra. Hon somnade om och jag o Noelle slappade i soffan.
Sen fick Bea-Li rostade smörgåsar i sängen och hon låg och kollade på Bolibompa. Hur mysigt som helst tyckte hon :)
Dock var det inte lika kul att missa kalaset hon skulle gått på :(
Men de skulle spara en godispåse till henne, då gör det inte SÅ mycket.

Helgen har verkligen gått i lugnets tecken. Så skönt att bara ta igen sig och umgås med det käraste man har. Såg en dokumentär som fick mig att fundera på vad som egentligen är viktigt i livet.
Vad är viktigt just för mig?
Det första jag tänker på är min familj.
Utan dem är jag inte hel.
De gör  mig lycklig. De får mig att skratta.
De får mig att vilja stanna tiden och bara få vara i den där stunden av total lycka för alltid.

Life is not measured by the number of breaths we take,
But by the moments that take our breath.

Man har ett liv. Ett liv som ingen vet när det tar slut.
Det kan vara om 1 år om 10 år eller 50 år.
Jag hoppas att när jag ser tillbaka på mitt liv, fylls av den värme och kärlek jag känner idag.
Att jag minns Noelle's blöta pussar och nyfikna blick, hur glad hon blir när man läser en bok för henne. Bea-Li's fantastiska kommentarer, hennes varma hand i min och hennes kloka ögon som tittar på mig med sån kärlek och glädje att mitt hjärta nästan slutar slå.
Jag vill alltid minnas det. Stunderna som får mig att kippa efter andan. Stunderna som får världen att stå stilla, just där och då.
Inget märkvärdigt kan tyckas, men livsviktigt för just mig.



Samtidigt är det så mycket annat som är viktigt.
Vänner. Fina vänner, som finns där när man behöver prata, gråta eller bara för att njuta av varandras sällskap. Vänner man kanske inte träffar så ofta som man skulle vilja, men som man vet att man kan ringa mitt i natten och de skulle ställa upp för en där och då, no matter what!

Egentligen skulle jag kunna säga att det som är viktigt för mig är kärleken!
Kärleken till min man, mina barn, min familj och mina vänner.
Tack för att ni finns!



Kommentera här: