Hello New York!

Doften i New York fick mig att fyllas av ren och skär lycka. En doft som bara finns här. Det är något magiskt över denna stad.
Det är inte avgaserna som luktar, det är något annat. Något jag inte kan ta på.



Det är värmerekord i N.Y den här Thanksgiving-helgen. 20 grader och sol. Det var precis så fantastiskt som det låter!



Det blev lunch i gräset i Central Park.



Nämen oj, ett stopp på en uteservering i solen...



Här står jag på mysiga Mott street i Little Italy. Klockan är strax innan 09 på morgonen, och vi har ätit en härlig frukost på Café Gitane. Känns som att staden håller på att vakna mitt framför våra ögon.



Orangeblossom Waffle med en härlig fruktsallad, och den godaste latten jag drack i New York! Ledsen Starbucks, men deras var inte i närheten!



Vi åkte förbi Farmers Market vid Union Square, där alla locals handlade inför helgen, och bara insöp den härliga atmosfären och doften av varm äppelcider!





Vi var i Harlem.



Hälsade på i en Barbershop.





Manhattan syns i bakgrunden.



Vi åt lunch på Markus Samuelssons restaurang. Det var faktiskt en upplevelse. Fullt med folk. Alla var glada. Livemusik. God mat.



Streetart.



Vi åker till Brooklyn. Besökte Beacons Closet, en välkänd second hand butik med så mycket kläder att vi gav upp efter 2 minuter...



Vi gick över Williamsburg-bridge till Manhattan.



Lite shopping in the city.



Rosa hus på Prince Street i Soho.



Såklart vi gick till Dean & Deluca!



Skål och tack för denna gång New York!



Jag planerar redan för nästa trip. Det var så mycket vi inte hann med. Vi ville inte stressa sönder oss, utan ta det lugnt och bara njuta.

Tänkte att jag skulle lägga upp lite små N.Y tips som jag tyckte var fantastiska, och som inte bör missas om man åker dit!

Nu är det läggdags. Jag ska drömma om New York.








1 EMMAS!- julkalender i bloggen:

skriven

Var gärna med i dagens lucka om du inte redan är de :D länk: http://eemma.se/2011/december/julkalender-lucka-nr-6.html#comment

Kommentera här: