I'm back...

Det blev ett lite längre uppehåll än vad jag tänkt mig.
Vi har haft 4 veckor semester.

Vi tog en liten trip till Österlen.
Jag har aldrig varit där, och undrar varför?
Det var helt fantastiskt.
Magiskt är ordet jag letar efter.


Vi startade i Åhus.




Här tar vi en härlig fika på Olof Viktors i Glemminge/Ingelstorp.


Utsikt som heter duga i Haväng/Ravlunda skjutfält.


Var på Piratens väg i Kivik.


Badhotellet i Vitemölle.


Små längor i Ystad.

Bea-Li och Noelle har fyllt år.
5 och 2 år.
De firades på landet.





Bea-Li fick gå på skattjakt efter hennes sista paket: en ny cykel!

Stefan, Elisabet, Em och Juni kom till oss på landet.
Plockade kantareller.



Sen åkte vi till Astrid Lindgrens värld.



Vi har haft kräftskiva.



Semesterns höjdpunkt var ändå min bästa väns bröllop!
Tyvärr har jag inga bilder, får återkomma med det helt enkelt.
Det var ett vackert, kärleksfullt bröllop, med mycket skratt och ett otroligt ös!!!

Idag var första dagen tillbaka på jobbet.
Känns lite overkligt, både att jobba och att det känns som hösten kom på en gång.
Hoppas det blir några fler dagar med lite varm sol.
Vi kom tillbaks till stan i fredags eftermiddag. Egentligen skulle vi åkt tilll våra vänner ute på Ingarö, men kände att vi hade så mycket att fixa inför jobb och dagis-start att vi inte hann. Tråkigt, men det var nödvändigt.
Kändes som att tvättmaskinen gick på högvarv hela helgen.

Som alltid när sommaren är slut, känns det lite tomt.
Eller kanske snarare längtar jag efter förnyelse.
Jag vill börja träna, leva ett hälsosammare liv.
Jag vill ut och resa mer, uppleva världen därute.
Ibland är man så nöjd med tillvaron, och ibland vill man så mycket mer.
Där är jag nu.
Jag vill mer. Mer upplevelser.
Mer ögonblick att minnas.

Istället möblerade jag om vardagsrummet, iallafall en förnyelse ;)
Asch, det är ju bara att ta tag i det, eller hur. Hur svårt kan det vara?

Härligt att vara tillbaka iallfall!
Kram så länge.

1 Karro:

skriven

Åh, som jag har längtat efter din blogg. TACK för underbar läsning!!

Kommentera här: