Taggad mamma...



... men en sjuk Noelle.



Lillskruttan har varit förkyld sen förra veckan, fast pigg. Men inatt tog febern fart, så jag har vakat över den lilla kroppen som kämpat mot febern. Noelle har aldrig fått feberkramp (Bea-Li har ju haft det, och fick åka ambulans till Astrid Lindgren), men hennes reaktioner när febern rusar är väldigt lika Bea-Li's när hon krampade. Så därför är jag som en hök när jag känner att hon är varm. Vi hade öppet fönster hela natten, och jag vaknade så fort hon rörde på sig.
I med febernedsättande och dricka kallt vatten.
Nu sover hon.

Taggad mamma?
Ja, nu jäklar får det vara nog med latheter och godis. Nu ska kroppen utsättas för träningschock!
Igår var jag på en premiärrunda i Hagaparken. 2 km löpning och 1 km promenad. Tätt följt av ett litet styrkepass med Bea-Li och Noelle härmandes i vardagsrummet.
Jag vet, det är inte mycket att komma med, - MEN jag gjorde något!
Jag satt inte bara hemma och slappa i lugnets vrå.
Det är en början för mig :)
Min önskan är att den där gravidmagen som satt sig fast och bara göttar sig sedan 2006 ska väck!
Eftersom jag skriver ner detta och delar det med er, så känner jag ju en viss press.
Ska se om det hjälper.



Har även varit i kontakt med en personlig tränare som eventuellt ska ha bootcamp-träning på Djurgården i grupp, så det blir billigare... Får se om det blir något, hoppas!

Någon mer som blir taggad?

Kram!



1 Anonym:

skriven

Hejja dej!!!!! Jag/Vi är igång ganska bra här hemma så kan jag kan du!!!! Har ju aldrig sett mig som en långdistansare utan min gren var ju 60 m i skolan! Kort o satt = snabb men fort trött! Senare år har jag kommit igång m löpningen o sedan ngn månad springer jag 9 km ett par gånger i v., ibland även 13 km runda. Faktiskt väödigt stolt o glad över mig själv! Vi har köpt en löpvagn från Chariot som vi även kan anv som cityvagn o koppla t cykeln. Otto sitter super i den o tycker d är jätte mysigt när vi ska ut o springa. Så som ikväll sätter vi honom i åkpåsem med pyjamas o borstade tänder o efter 10 min sover han gott för kvällen. Hela familjen nöjd o tiden tagen från famkontot o inte från egokontot som annars är så svårt att unna sig! Lycka till mim vän! Kramar Johanna

Kommentera här: