Lördagkväll...

... klockan åtta-någonting. Noelle och Bea-Li sover. Jocke också. Han passar på att ta sig en liten powernap.
Önskar att jag också kunde sova en liten stund, men somnar jag, så sover jag för kvällen.
Ikväll SKA jag hålla mig vaken genom filmen, inte somna efter 15 minuter som igår.
Det vankas ost, kex och fikon & lagerbladsmarmelad, mmm.

Såg en liten kommentar från en kär vän, och insåg hur mycket jag saknar alla fina tjejkompisar som jag har.
Så många som bor i andra länder, städer, eller så är vi så upptagna med våra liv, så man hinner ibland inte ens reflektera hur länge sen det är sen vi senast satt ner och pratade.
Tänk om vi bodde i samma stad. Kunde hjälpas åt med våra barn. Gå ut och dricka vin. Komma hem till varandra och dricka lite kaffe. Starta bokklubb (jag vet att det låter cheesy, men det är en dröm att någon gång ha en liten bokklubb med mina väninnor). Ha middagsbjudningar. Bara hinna prata med varandra om vardagliga saker, inte behöva uppdatera hela tiden om vad som hänt sen sist.
Minnena jag har tillsammans med er är ovärderliga.
Nu får vi se till att vi skapar nya minnen som jag kan fortsätta vårda...



Tack alla fina. Ni som bor långt borta, ni som bor nära.
Ska vi ses på en kaffe?

Kram!



Kommentera här: