Inte som vi tänkt oss...

Nej, det blev inte riktigt som vi tänkt oss den här helgen.



Mamma och pappa kom upp på lördagen. Då pep vi iväg till julmarknaden i Gamla stan. Kameran glömde jag, och iskallt var det, så vi svepte varsin glögg, Bea-Li fick en våffla och så skyndade vi oss hem till värmen igen.
Väl hemma mumsade vi på lite ost och kex och tjejerna fick mat. Sen började vi så smått göra iordning oss för en utekväll jag och Jocke.
Dröjde inte länge förräns Bea-Li sa att hon hade ont i magen. Vips var hon i säng, och vips igen så började hon KRÄKAS!

Jaha, det var det det. Det var bara att byta sängkläder, duscha av Bea-Li, trösta Noelle som vaknar av allt ståhej, natta om Noelle och till slut få Bea-Li i säng igen.

Mamma och pappa drog sig snart tillbaka, något snopna över att deras myskväll med barnbarnen slutade innan den ens hann börja.

Jocke och jag hamnade i soffan med varsin kantarelltoast...
Bea-Li kräktes igen, när vi tagit 2 tuggor...
Byta igen, bla, bla, bla, ja, ni förstår.

Söndagen skulle vi gått och firat kära far som fyller år, (idag faktiskt) med en lunch allihopa. Men det blev bara jag, mamma och pappa. Det var iofs trevligt att bara umgås vi tre.

Här var vi:



Det här åt jag, (bland annat, det var brunch):



Mammi & pappi:



Bea-Li var pigg som en mört hela söndagen, vet inte vad det var.
Till råga på allt som blev knas, så gick jag och la mig 20.45 igår, för att jag var helt slut och lite småhängig. Jocke lägger sig strax efter. Vi småpratar lite och så säger Jocke halvt på skämt:

- Ska vi inte hämta in Noelle, det är ju så mysigt när hon sover hos oss.

Vad tror ni händer 2 minuter senare? Jag skojar INTE! Noelle vaknar och väcker Bea-Li, det blir ett sjuhelsikes hallaballo. Noelle håller på så här från och till i timmar.

Pigg idag? NEJ, inte någonstans!

Nu är det väl bara att kavla upp ärmarna och bita ihop.
Bokstavligt faktiskt, för jag gör julgodis, så jag ska rulla små kokoskulor i choklad nu.



Slutresultatet får ni se en annan dag!

Kram på er. Hörs snart!

Kommentera här: